8700 Marcali, Petőfi u. 16.

+36 85 510 643

titkarsag@berzsenyimarcali.hu

A Marcali Berzsenyi Dániel Gimnázium 10 fős diákcsoportja októberben 1 hetet töltött az Egyesült Királyságban, a Devonshire megyei Barnstaple városában.
A 11.évfolyamos diákok csoportját Nagyné Bakos Franciska tanárnő vezette. Repülővel utaztunk Angliába, az utat a SOL(Share One Language) non-profit alapítvány szervezte és szponzorálta.
A délelőttök tanulással teltek, anyanyelvi tanárok tartottak 4x45 perces tanórákat. 4 másik magyar gimnázium diákjaival tanultunk együtt, a tudásszíntűnknek megfelelő csoportokban.

Angol családok voltak a szállásadóink és egyben a vendéglátóink is. Ez a nyelvtanulás szempontjából is nagyon hasznosnak bizonyult, hisz esténként a házigazdáinkkal angolul tudtunk beszélgetni. A délutánok kirándulásokkal és gyakorlatias feladatok megoldásával(pl.: interjúk készítése a városban, stb..) teltek.
Többek között bejártuk a Bristol öblének néhány gyönyörű halászfaluját (Woolacombe, Ilfracombe, Lynton, Lynmouth), de Artúr király legendás várát, Tintagel, is meglátogattuk, s körülültük lovagjainak "kerek asztalát".
 Clovelly bájos tengerparti falucskájának hegyi lejtői, és az ott teherhordásra használt "csacsi-fogatok" felejthetetlenek maradnak számunkra.
Az utolsó tanítási napon önálló projektek bemutatásával adtunk számot a héten tanult ismereteinkről.
Angol idegenvezetőink mind szakmailag, mind emberileg nagyon közel kerültek hozzánk.
Életre szóló élményekkel gazdagodtunk ezen a csodálatos úton, s reméljük, hogy sikeres közép-, és felsőfokú nyelvvizsgát tudunk majd szerezni az Angliában elsajátított tudásunkkal.(Bár a csoportunk 60%-a már rendelkezett középfokú nyelvvizsgával a kiutazás előtt.)